CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

"Wahai Tuhanku, berikanlah ampun dan kurniakan rahmatMu"



Tuesday, May 25, 2010

My Kids


Assalamualaikum...

Hari ni rasenyer nak bercerita kerenah anak2ku..walaupun 4..tpi rase mcm 10 ajer...apa2 aku bersyukur dikurniakan dngn anak-anak yg sihat dan mendengar kata..amin..
Lets begin wth Izzwan...nmpk gaya seorg yg lincah..tangannya x reti dok diam..asyik mengemas ajer..lapik meja kopi tu memang x leh ade kat situ...confirm dah ke bwh..bunganyer aper lagi...dah x serupa bunga dek penangan si Izzwan...my sweet little boy...suka dgr zikir kat Oasis kalu Mghrib dia xkan bergerak, duduk sambil tgok tv tu smpailah azan...hmmm semoga Izzwan jadik insan yg kamil..
Mak mentuaku berkata hari tu..when we were at kg...jadiklah salah sorng anak kamu tahfiz..insyaAllah...di akhirat nnti dia akan menolong emak n bapaknyer...aku terdiam...yelah nak jadikkan anak tahfiz... buknnyer senang..segala2 kena berubah firstly emak n bapaknyerlah kan...InsyaAllah ade rezeki aku n hubby akan hntr ank2 ke sekolah Tahfiz...kerana bila kitaorg dok kira2 balik kos mengajinyer agak mahal...akan diusahakan InsyaAllah..semoga rezeki kami anak beranak akan bertambah...

2 comments:

  1. yup2..sokong pasal anak jd hafiz or hafizah tuh...same goes to my mum..bertuah kirenya mak saya dulu hantar 2 of my elder brother pergi belajar kelas pondok...so 2 dah jadik hafiz n sudah huffaz al-quran..alhamdulillah..apa2 hal mak n ayah saya sudah selamat..tapi actually 1 orang hafiz boleh bawa 10 org ahli keluarga dia masuk syurga..so kalau dah 2?
    tapi apa2 pun semuanya kena mula dengan kesedaran utk berubah..am i rite?

    ReplyDelete
  2. Waa..bgusnyer perancangan mak n ayah ngko...bila ank dah membesar..kita memang nak yng terbagus utk mereka...insyaAllah kita bole berubah..man man ooo...hehehe

    ReplyDelete