CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, May 30, 2010

Aaah..aku yang lena dibuai mimpi...


Assalamualaikum....

Syukur ke hadrat Allah SWT aku masih bernafas lagi untuk meneruskan hidup ini..hari ini aku hendaklah kongsi ilmu ngan kawan2ku..yg kita telah pelajari dari zaman kita kecik lagi...tpi bila kita dah meningkat (ahem blum tua lagi aar), aku rasa bnyknyer kesalahan yang telah aku lakukan dan alpa dengan benda nie semua.

Hari sabtu hari tu..aku dngr kuliah..tentang bab wuduk n sembahyang...rupa2nyer byk aku didn't realized it...n only take it easy...aku sekadar refresh blik..kalu kwn2 kater aku ni mcm bebudk lagi ..xperlah..ini hnya utk peringatan utk diriku yg sejak keblakangan ini asyik lupa ajer..MasyaAllah..ampunilah dosa2ku... Kekwan tahu tak ...sewaktu kita sujud ader 7 anggota kita yg akan sujud sekali? kalu x kena tempat sembahyang..maknanyer x sahlah sembahyang kita...jadik jgn ambik ringan benda2 nih..jgn kita sembhyang..tpi kita x dpt aper2..O ...nothing..kita x rasa lazatnyer keimanan dlam sembahyang..sesuatu yg selaluku rasakan ..mcm ader yg x kena...ampunilah dosa2ku..amin...oh ye..antara anggota kita yang perlu kena pada tempat kita sembahyang ialah:
  1. dahi
  2. tapak tangan
  3. kesemua jari kaki kita***..paling penting sebb setengah org smbhyng jari dier x kena lantai..huhuhu
  4. lutut
Jika kekawn ader mklumt yg lebih tepat sila beritahu yek..aku masih proses belajr semula....

Salam..Mas

No comments:

Post a Comment