CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, June 21, 2010

Sakit ada penawrnyer kecuali mati..



Assallamualaikum..

Kali ni aku nak citer pasl pengalaman aku bawk ank aku berubat di Muar hari Sabtu yg lepas..smbil2 tu kitaorg jln2 crik mkn kat rumah adik iparku..

Kesian ngan anak2 ku..diorg semua ada semput..asal minum air sejuk ajer mesti btuk2 lepas tu..pendekkata diorg ni ice cream pun tidk bole mkn...hilang satu nikmat dunia kan..yelah zaman kita kecik2..semua benda bole mkn..ni diorg? tgok ajerlah...

Adik ipar ckp ada kaedah perubatan Homopati di temptnyer..anaknyer yg ada semput tu..alhamdullillah dah siht n x perlu le sampai masuk hospital n kena ambik 'nebullizer'. jdik aku, husband n ank2 semuanya pgi jumpa doc tu...tpi yg peliknya cara rawtn..?? Doc tu ambik nama, tarikh lahir..semua benda2 besi kena letak tepi..lepas tu terus dia bole 'generic' hasilnya...dia bole tahu IQ berapa, asic uric , sakit aper n mcm2lah..pelik jugak mcmmana doc tu tahu..katanyer dia pakai kuas aura...huhuhu Wallahualam...lepas tu ubat semua sama dn dah diisi siap2 dlm bekas ..dia dah cmpur secra aura..setiap org cmpurannya berbeza...issh musykil sungguh aku..mcmmana dia buat..dlm hati aku berkata..dia ni pakai mandrem aper? tpi suami aku ckp ..kita cuba ajer..Allah yg akan tolong kita...so kitaorg follow ajer...smlm aku dah start makn ubat tu..rasa mcm mkn glukos ajer..tpi tak per..between 2 weeks ni..kitorg akan tgok perubhannya..especially ngan Izzwan..hopefully he'll recovered..kesianlah dgn sikecik ni..sampai kena sedut kahak dia..n terpaksa pakai alat 'gas' tu setiap masa..

Kat sini aku jot down ..benda2 yg kitorg kena pantg selama 2 minggu..adussss lamanya..semuanya mknan favourite tu..
  1. Ikan-ikan bilis, selar, kembung, cencaru, tongkol, bawal hitam, tenggiri batang/ sotong/udang( huwaaa ) etc,
  2. Daging- lembu/organ dlman lembu/ayam
  3. Kekacang-kcg pnjg, buncis/bendir, kcg hijau & kacang tanah (huwaaaa)
  4. Buah2an-Nangka/Cempedak/sukun, rambutan/pulasan, mata kucing/longan, anggur hijau, epal hijau, buah asam & kuini
  5. pisang- tanduk, nangka, berangan, emas, raja & awak
  6. COKLAT...my feveret tuuuuu
  7. Kuih muih/ biskut bercoklat

Amacam? rasa2 bole control tak? xkan le hari2 kitaorg nk mkn telur n ayam ajer?? Takperlah..cubaaannnnn
Semoga berjaya...hahahaha

No comments:

Post a Comment