CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, September 21, 2010

Aidil fitri 2010




Assalammualaikum...waa such a hectic this raya.....penat amat sangat..yelah dah 4 tahun..semua urusan mengemas, memacking etc..bibik yg buat..thun nie dia balik indon..yelah dah bertahun dia tak balik...bagilah dia balik jumpa keluarga dia kannn.....(ps..nie majikan baik hati tau)...tpi aper2 hal aku rasa puas hati, walupun tak sempurna, tpi semuanya aku buat sndiri dgn dibantu anak2...


kegemaran anak2..kumpul duit raya...hehehe



me n anak2...taun nie tak sedondon lak..maknya malas nk carik kain...


one of my favourite pics..anak2 dua org mana pgi tah..



Raya tahun nie aku beraya ni di Sepang, kira2 45 minit dah sampai, xder le, nak menempuh jem mcm org lain hehehe..Raya kat sana, biasalah masakan org Jawa, tak berapa nak masuk sgt tekk aku nie...so aku masklah rendang daging...hehehehe...jadik wooo..first time buat pulak tu...menu yg ada di pagi Raya, sate, laksa Johor (SIL yg buat, aku jgn haraplah nak wat, nama ajer org Johor, tak pandai weii), ayam goreng rempah (menu cik abg tak jadik, takper thun kita buat lagik yek), nasi impit, nasi dagang n buah2an...pelik kan menunya? aper2 hal, mkn, janji perut kenyang n aku tak le melantak sakan, hehehe.....
Kalu kat Johor, menu tahunan yg tak penah berubah mesti ketupat, pulut palas, rendang , ayam mask merah n sambal goreng..takperlah taun depan raya sana lak..sob2x...

Raya kedua baru le kitorg bertolak ke Johor, perjlnn all the way ok, kereta byk tapi tapi suami aku bwk punyalah laju, bygkn dri sepang kul 9.30 pagi sampai almost 3.30 ptg, kitaorg berhenti sekejap ajer kat surau Kulai utk solat, tak berhenti mkn pun coz bwk bekal MIL bagi...hihihi..jimat belanja kan...

so layan gambar2 di johor lak..walupun bekalan air dan elektrik terputus dan mengganggu aktiviti kitaorg..tpi best dpt mkn masakan mak...i luv u very much mak.......



may everlast forever, happy family..insyaAllah



my lovely mak n yong n Ani

No comments:

Post a Comment