CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, July 12, 2010

blik kg...oh balik kg...


dah lama aku n family tak balik..sampai kena perlilah, naper tak balik2, org lain siap dah dua kali balik, kitorg tak balik2, walhal balik taklah sampai 1 jam...tapi mcm tulah...hubbyku bukan kerja mcm org lain..tiba kena kerja..tgh malam pun dia kena kerja...citer pasal balik kg..sebenar ada jemputan kenduri kawin...kira dah wajib baliklah tu..anak2 bila tahu balik kg...seronoklah..dpt jumpa sepupu2nya...

bila blik kg, aku terfikir..mak mentuaku ada anak 6 org..tpi seorg pun tak ada yang tinggal di kg...???? kesian aku tgok..rumah besar tpi duduk dua org...aku pun terfikir sok bila anak2 dah besar ..aku n hubby ajerlah tinggal berdua..ishhh...sunyinya hidup...can't imagine life like that....
bila ramai2 balik, meriah rumah tu...hopefully anak2ku akan sntiasa ingatkn mama n ayah dia kan..InsyaAllah...amin...

citer pasl balik hari tu, MIL terlepas ckp pulak..bibikku tak nak smbung kontrak pulak, katanya sampai bulan 5 tahun depan ajer..bila aku dengar..aku & hubby diam ajerlah..takkan kitaorg tetiber nak dtg kat dia n nak merayu pulak...malas nk paksa org, nak balik, baliklah...cuma aku ckp dgn hubby..kita kena get readylah..selama ni kita senang lenang, semua urusan rumah dia buat, so kena take overlah...(lepas ni tak dptlah kitaorg tgok wayang, minum2 pagi n shopping lagik...huhuhu-'serve my face'.)..Apa nak buat..terima ajerlah..aku fikir kdg2 elok jugak dia berhenti, coz 'I need my own privacy with my family'...walaupun selepas ni kitorg akan susah balik...takperlah..terima seadanya...kan frenzzz....

No comments:

Post a Comment